Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

Hóember: Hogy ne készíts krimit

2017. november 10. - csak Porter

snowmancover.jpg

Jo Nesbø 1997-ben találta ki Harry Hole nyomozó karakterét a Denevérember című krimijében, amihez azután több, mint tíz folytatást is írt. Ezek közül a 2007-ben megjelent hetedik kötetben, a Hóember-ben látta meg Hollywood a megfelelő adaptáció lehetőségét.

Miután 2010-ben megvették a megfilmesítési jogokat, egyből nagy figyelem kísérte, mivel a produceri teendőket Martin Scorsese (Taxisofőr, Viharsziget) látta el, aki sokáig úgy volt, hogy rendezi is a filmet. Végül a direktori székbe Tomas Alfredson ült, aki akkor már túl volt két remek krimin (Engedj be! Suszter, szabó, baka, kém), a címszerepet pedig Michael Fassbender vállalta el.

fassbender-snowman.jpg

Ebben a Harry Hole történetben egy Hóember nevezetű gyilkos kezd el vadászni magányos nőkre, miután leesik az első hó. A többnyire megcsonkított holtestek mellett mindig ott hagy egy hóembert. A nyomozáshoz egy fiatal nő is csatlakozik, akivel egy több tíz évre visszanyúló gyilkosságsorozatra bukkannak, ami összefügghet az ő ügyükkel...

Manapság már ha az ember egy jó krimire vágyik, elég, ha bekapcsolja a tévéjét. A sorozatok reneszánsz korában élünk, aminek köszönhetően olyan zseniális krimiszériákkal lettünk gazdagabbak, mint A híd, a The Killing - Gyilkosság, a True Detective, vagy az Aznap éjjel. Ez a műfaj mostanra már elég nagy hiánycikknek számít a mozikban, így mindig örömmel fogadjuk, ha egy újabb darab kerül bemutatásra a nagyvásznon. 

mv5bmwmymwe4ndyty2ewny00mzu3lwfhmwutnza0mgvhzmi1mta3xkeyxkfqcgdeqxvynjawmji5mdk_v1_sy1000_sx1600_al.jpg

Na de nem olyan, mint a Hóember, ugyanis a Hóember tipikus iskolapéldája annak, hogy ne készítsél krimit. Már a film első perceitől nagy a baj, amikor szembesülünk azzal, hogy fél percben legalább húszszor meg van vágva a jelenet. 

Thelma Schoonamaker és Claire Simpson számos remek film vágásait csinálták, de itt, mintha elfelejtették volna az egészet. Ritmustalan az egész, egyik jelenetről kapkodva vágnak át a másikra, jópárszor úgy van belerakva egy-egy snitt, hogy az teljesen funkciótlan. Olyan érzés nézni a Hóember-t, mintha a késztők is unták volna az egészet és mihamarább túl akartak esni rajta. 

mv5bndbmzwizotatntjkzi00mgi4lwixm2utn2y2ntc5ngqznzrixkeyxkfqcgdeqxvynjawmji5mdk_v1.jpg

Aztán végül kiderült, mi a baj. Tomas Alfredson rendező elárulta, hogy a vágószobában vették észre, hogy a jelenetek 10-15%-át le se forgatták. Hát látszik is a végeredményen. Bár nem értem, hogy ekkora hiba hogy történhetett egy 35 millió dolláros film esetében, de az az igazság, hogy ez minket, nézőket nem boldogít. Hiszen ugyanúgy elkérik azt az 1.500 forintot ezért, mint egy normálisan elkészített filmért.

Egyedül Michael Fassbender az, aki próbálja menteni a menthetőt a játékával, de ahogy az már kiderült, az Assassin's Creed - Daltól dalig - Alien: Covenant hármas után ismét rosszul választott. De még így is jobban járt, mint Toby Jones vagy J.K. Simmons, akik meg aztán tényleg teljesen feleslegesek voltak ebben a filmben. 

mv5bymvkzwi4m2itoge3mi00zdrmltg4zjgtmzexntg1ymiznguyxkeyxkfqcgdeqxvynjczodm4mtc_v1_sy1000_cr0_0_1502_1000_al.jpg

A Hóember lehetett volna akár egy remek norvég krimifranchise első része is, de végül inkább egy elrettentő példája lett annak, hogy ne készítsünk adaptációt. A történet ezerszer látott kliséhalmaz, a gyilkost a film felénél kitalálod, a karakterek felével nem kezdenek semmit, és hát a pocsék vágás miatt egy katyvasz a film. 3/10

the-snowman-2017-michael-fassbender.png

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr2613067070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása