Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

Max Payne 3

2014. február 23. - Pii89

A széria kicsit termetesre sikeredett harmadik része 2012 tavaszán került ki a játékboltok polcaira. Bejelentés után kicsit tartottam a folytatástól, mert amiket a nyilvánosságra hoztak képeket, kicsit aggódni kezdtem. Legfőképpen, amiatt ahogyan Max kinéz, illetve, hogy a korábbi részek komor hangulatát a kukába dobják. Nos amikor megjelent a játék és sikerült kihevernem a 30gb-s méretét, adtam neki egy esélyt, mert miért ne adtam volna, egyik kedvenc játékom még most is az első két része, és most már a harmadik is. Kellemesen csalódtam benne, bár vannak hibái. Minek nincs?

A játék látványvilágáért a jó öreg RAGE Engine gondoskodik. Emlékeztek még a GTA IV alatt mi volt? Nos igen, ez a játék is azt kapta meg, de szerencsére a fiúk tanultak a múltbéli hibából és egy továbbfejlesztett motort raktak alá, így jóval optimalizáltabb lett a játék, és természetesen szebb is. Itt megjegyezném, hogy a GTA V ezt a grafikus motort kapta meg.

 

 

történet.png

Először is, nem szeretnék belemenni a részletekbe, így csak nagy vonalakban teszek említést róla.
Nyolc év telt el a második rész óta, és Maxnek el kell hagynia New Yorkot. Legfőképpen azért, mert iszogatás közben segített egy nőnek akit pár "suhanc" zaklatni kezdett, akik később visszajöttek bandástul, őket is lerendezte, majd többször is az életére tör a maffia. Egyszer a lakásán és egyszer gyász közben a felesége és a lánya sírjánál. Ekkor Raul Passos, Max régi barátja segít munkát találni, mégpedig Brazíliában. Él is lehetőséggel és felcsap testőrnek. Cimborája São Pauloban a vagyonos Branco család védelmére kéri fel. Természetesen elfajulnak a dolgok és nem csak egy mezei testőr szerepét fogjuk betölteni. Ahogy Max egyre jobban elmerül Brazília mocskában, egyre tisztább neki a kép, mi is folyik valójában a háttérben és hamar rájön, hogy ember illetve szervkereskedőkkel akasztotta össze a bajuszt.

Max kinézete meglehetősen megváltozott, idősebb lett…Persze a 8 év az csak 8 év. Gyógyszereken és pián él, bár amiken keresztül ment nem is csodálom. Szakállat visel és később megszabadul a hajától és tar kopasz lesz.

 

Kitérnék pár újításra is (pozitívum és negatívum egyaránt) :

- Nem mondanám újításnak, de mivel mostanában nagy divat lett a szinkronhangok cserélése, kimondottan örültem, hogy Max hangja nem változott.
- Mivel korábban említettem, hogy a helyszínváltoztatás ellenére sem csalódtam, most kitérnék arra, hogy miért nem. A játékban rengeteg visszaemlékezős pálya van. Ugyan nem mindegyik New York-kal lesz kapcsolatos, de belebújhatunk a fiatalabb Max bőrébe és megtudhatjuk a 8 évvel későbbi eseményeket mik váltották ki. Ja és emiatt változatosak lesznek a helyszínek.
- A régi részekben jól bevált képregényes átvezetőket a folytatásban lecserélték kicsit modernebbre, így azok már mozognak is, mintha egy filmet néznénk, illetve is vibrál a kép. Ennek a hátránya, hogy nem lehet ellépni őket, legalábbis nem mindegyiket.
- Megjelent a fedezékrendszer is, ami szerintem nagyszerűen működik. Egyik fedezékből a másikba vetődést azért hiányoltam.
- Fegyverek listája is elég bő. Viszont nálunk nem lehet csak 3. Két egy kezes illetve egy kétkezes.
- Fegyvercipelést reálisan oldották meg. Pisztolytáskába 1-1 pisztoly, uzi, vagy más egyéb kisebb fegyverek, illetve a szabad bal kézben a kétkezes fegyvert cipeljük magunkkal. Így ha két pisztollyal akarunk aprítani, a nagyobb fegyvert kénytelenek leszünk eldobni. Ezt azért megoldhatták volna, hogy valami fegyvertáskába a hátára tegye.
- Fegyverek terén még egy újítás. Golden Gun. Azaz arany fegyverek. Aranyból minden pályán el van szórva pár összetevő. Ha összegyűjtöttünk elég részt az egész fegyver aranyból lesz. Előnye, hogy így pontosabban lehet vele lőni, nagyobb tárkapacitás. Érdemes keresgélni. Akit viszont zavar, hogy aranyból van a fegyver, ezt az effektet ki lehet kapcsolni.
- Természeten a Mátrix által ihletett Bullet-Time ebben a részben is megmaradt. Ide nem tudok negatívumot írni. :D
- Előfordulnak majd látványosabb „Mátrix jelenetek”. Ilyen lesz például a háztetőről lecsúszva szórjuk az ólmot jelenet lassított felvételben, és még hasonlók. Ezek igen látványosak, viszont negatívumnak nevezném, hogy az ilyen részeknél végtelen lőszer van a fegyverekben és újratárazni sem kell.
- Járművekből való lövöldözés is került a játékba, szerencsére nem sok.
- Fizika sokat változott, bár néha úgy érzem Max-nek rendszeresen kimegy a válla. :D Viszont ami nagyon tetszett az az, ahogy izzad, valamint a ruhamozgás/gyűrődés is meg lett oldva.

Pontok.png

 IGN - 8.8/10

Saját - 9/10

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr405827573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása