Ezt a kritikát Kiskapitális készítette...
A WoT a fehérorosz Wargaming.net első ingyenesen játszható produkciója, megjelenését követően 3 hónappal megdöntötte egyszerre elérhető legtöbb online játékos világrekordját, mára pedig az egész internetet elárasztotta reklámjával. De honnan ez a népszerűség?
Egy viszonylag egyszerű MMORPG-ről (sok szereplős online szerepjátékról) beszélünk, adott egy 3 dimenziós pálya, amelynek két végén 15-15 tank sorakozik fel, ezek mindegyikét külön játékos irányítja, a cél a másik csapat kiirtása. A járművek irányítása sem okozhat gondot, négy billentyű a tank mozgatásához az egér pedig a torony forgatásához illetve a tüzeléshez kell.
A játékban szereplő harckocsik különböző előnyöket tudhatnak magukénak, mint a mozgékonyság, a tűzerősség és a páncélozottság. Ezek alapján a járművek 5 osztályba sorolható. A nehéz harckocsik előnye páncélozottság, a közepes tankok gyorsak, a könnyűek pedig még gyorsabbak és kisebbek, így nehéz őket mozgás közben eltalálni. A páncélvadászok és az önjáró lövegek a tűzerejükkel dicsekedhetnek. Valójában persze egy tank adottságai 15-20 paraméterből tevődnek össze, ezért is lehetett 300-400 harckocsi típust kiállítani.
A pályákon általában elkülöníthető egy többé-kevésbé sík terület és egy dombos rész vagy város. Az utóbbi a nehéz tankok területe, ugyanis az itt kialakuló közelharcokban a kritikus pont a páncélátütés, ami egyfelől a tank páncéljától függ illetve egy emberi tényezőn, hogy a tank milyen szögben áll. A ferde páncélról sokkal inkább lepattan az ellenfél találata, ami nem okoz semmilyen sérülést. A sík területen a felderítés és az álcázás perdöntő, ugyanis az ellenfél tagjait mindaddig nem látjuk, amíg egy csapattársunk nem merészkedett hozzájuk elég közel. Az álcázás szintén a tank saját tulajdonságaiból illetve a pozícióból tevődik össze, jó álcához egy bokorban kell állni.
Tehát a játék népszerűségét a sokféle pálya és harckocsi okozza. Ez ad teret a különböző taktikai lehetőségeknek, amelyek közül mindenki találhat kedvére valót. A játékmód jól áttekinthető, látom, hogy az ellenfelek milyen taktikai manővereket vetnek be és erre reagálok, mert itt nem fog a hátam mögé teleportálni, alakot váltani vagy tudom is én mit nem találnak még ki más játékokban. Ha kilőnek az nem hirtelen váratlanul ér, vagy én mentem előre támadni és ezért tudtak elkapni, vagy ők szorítottak sarokba. Ilyenkor azonban foghatom a kudarcot a csapatra, aki nem segített, ami mindenképpen kellemesebb egy 1 vs. 1 elleni vereségnél. A grafika szép, ha van hozzá erős gép, a lövések hangjából jól lehet következtetni a következményekre, a motorok duruzsolása folyamatos.
Ami engem zavar, hogy a játék folyamatosan változik: új tankok, 3 napos akció, prémium kód, tapasztalati szorzó, bla, bla… A régebbi tankok képességeit is szokták módosítani, most tartunk a 8.10-es változatnál, ahol a páncélvadászok nagyon erősek és ezért sokan is vannak. Ők campelnek, vagyis beállnak egy bokorba és onnan figyelik az eseményeket, ami lassúvá tette a játékot, de ezen remélhetőleg változtatni fognak. Negatívumokhoz kéne sorolnom a prémiumos tankokat, amelyeket csak valódi pénzért vásárolhatok, de az a helyzet, hogy alig jobbak az ingyeneseknél.
Ajánlom tehát azoknak, akik agressziójukat egy ésszerűen felépített virtuális világban szeretnék kiélni!