Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

12 év rabszolgaság - Nagyobb volt a füstje, mint a lángja

2014. január 07. - csak Porter

„Bűn? Ez nem bűn! Az ember azt teszi a tulajdonával, amit akar...”

Az év első premierfilmje Steve McQueen Oscar-esélyes 12 év rabszolgaság című műve. Ennél jobban nem is kezdődhetett volna 2014 mozis szezonja - gondoltam magamba, míg bele nem kezdtem ebbe az életrajzi drámába. Persze, ahogy olvastam, sokaknak bejött, ám én mégis csalódott vagyok most, a film megtekintése után...

történet.png

Egy fekete férfi, Solomon Northup igaz történetét meséli el, aki szabadnak született, de miután egy meggyőző ajánlattal Washingtonba csábították, eladták Louisianába rabszolgának és az ezt követő 12 évét követhetjük nyomon fogságától egészen szabadulásáig...

Vélemény.png

Chiwetel Ejiofor meglepően jó alakítást nyújt Solomon Northup szerepében. Tehetséges, annyi biztos, ám mégsem tudta megszerettetni velem a karakterét, ami ahhoz vezetett, hogy végül egy cseppet sem tudtam izgulni érte vagy szurkolni neki az egész film alatt. Michael Fassbender töltötte be a kegyetlen ültetvényes szerepet, amit a tőle megszokott remek szinten hozott, ami igaz Brad Pitt nyúlfarknyi szereplésére is. Külön kiemelném Paul Dano-t - aki már tavaly villantott egy nagyot a Prisoners-ben - hatalmasat játszik ebben a filmben is, nagyon tehetséges.

Ahogy olvashattátok, nem a szereplőkön ment el a film, hanem a többi dolgon. Maga a cselekmény nagyon lassú tempóban halad végcélja felé, ami egy idő után unalmassá válik, bármennyire is érdekes témát feszeget. Úgy éreztem többször is, hogy egy-egy jelenetnek túl sok játékidőt szenteltek, így kevés cselekményt mutattak be ebben a 2 órában, pedig 12 évnyi rabszolgaságot mesélnek el. És ha már itt tartunk, egyáltalán nem éreztem a filmben ezt a temérdek évet, inkább úgy, mintha a cselekmény csupán 1 hónapot ölelne fel. Véleményem szerint jobb lett volna ha ezt a 2 órát feszesebbre vágják és tettek volna bele még több eseményt, mert úgy elnéztem volna akár 150 percig is.

Persze nem volt annyira rossz, mint most hiszitek, mert például Hans Zimmer-nek megint sikerült remek zenét írnia a jelenetek alá. És az utolsó 10-20 perc annyira szépre sikerült, hogy a film végén kicsit kárpótoltak az unalmasság miatt.

Lehet, nem nekem kellett volna írni erről a filmről, mert én nem tudom dicsérni és lehet, hogy így elveszem egypár ember kedvét, de azt mondom, hogy egyszer mindképp érdemes megtekinteni. Kedvelem McQueen előző munkáit, ezért nagy elvárásaim voltak (lehet ez volt a baj), aminek nem tudott megfelelni. Jobbat vártam ettől a filmtől, nem tudott semmi különlegeset mutatni, olyan volt, mint egy jól felmondott házi feladat. 


Pontok.png

imdb.png

8.6/10

sajat.png

6/10


Borító.png

Előzetes.png

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr235744845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása