Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

Castlevania: Lords of Shadow PC

2013. augusztus 30. - Pii89


Kis történelem...:

Castlevania...Most ugyan nem a nem olyan rég megjelent játékról fogok most pár szót ejteni, hanem a 80-as évekbeli Nintendós Castlevania-ról. Ugyanis ez volt az első játék ezzel a címmel. Itt megjegyezném, hogy ez a játék már akkor létezet, mikor én még sehol nem voltam. :D

A játék eléggé klasszikusnak számít, így engem igencsak vonzott is a dolog, hogy kipróbáljam. Gyerekkoromban rengeteg Nintendós játékkal játszottam (még a mai napig is), de ez sajnos kimaradt. Hát pótoltam. Ezt követte még két rész, amik szerintem nem hozták az első színvonalát, de ebbe ne menjünk bele....

...és a jelen:

Nagyon megörültem, amikor pár éve bejelentették a Lords of Shadow alcímmel ellátott részt. Annak viszont már kevésbé, hogy a PC-s társadalmat messziről elkerülte. Egészen 2013-ig. Ugyanis 2013. Augusztus 27-én megjelent PC-re is. Na ennek már azért jobban örültem.
Demo verzió egy hónappal korábban jött, mint a teljes. Kipróbáltam és már akkor rabja lettem. Az az egy hónap teli türelmetlenség és kész szenvedés volt. :D

A játék igen termetesre sikeredett, de ez a mai világban már szerintem nem olyan meglepő. (16gb)
Hangulatára szavakat is nehezen találok, nagyon jó. Változatos, szépen kidolgozott helyszínek, sokszor csak megálltam és bámultam, hol is vagyok. Már amennyire a játék engedte. Sajnos a nézelődésre nem igazán van lehetőség, mert fix kameranézetes a játék, ami eléggé idegesítő tud lenni az ügyességi részeknél, de megszokható én azt mondom. Főleg annak, aki sokat játszott a Prince of Persia és Devil May Cry szériával.
Zenei világa amolyan "a hideg futkos a hátamon" stílus, ami a hangulatra igen nagy lapáttal dob és egyes jeleneteknél a lélegzete eláll az embernek.
Irányítás...hát az irányítás nekem teljesen kézre állt, mert kontrollerrel játszom a hasonló stílusú játékokat. Billentyűzetes irányításról nincs tapasztalatom és szeretném, ha így is maradna.

Összességében a nagyon jó és ajánlom mindenkinek, aki szereti a kaszabolást és az ügyességi részeket. Annyira magába szippantott, hogy ha nem lenne ennyire átkozottul nehéz, még normal szinten sem, akkor egyhuzamban nem csak fél órát - órát tudnék vele játszani, hanem jóval többet. Kötél idegzetek kellenek hozzá, azzal engem meg nem áldottak meg. :D
Játékban ugyan vannak élettöltő "kutak", de igen ritka, vagy nagyon el vannak rejtve. Ez sokat nehezít a játékmeneten.
Meg kell említeni azt is, hogy Gabriel képes lesz "világos" illetve "sötét" mágia használatára. "Világos" mágiát úgy gondolom jobban megéri használni, mert támadásnál tölti az életet, míg a "sötét" inkább a támadásokat erősíti fel (Legalábbis így vettem észre). Ezeknek a képességeknek a használati ideje korlátozott, de lehet tölteni.
Boss harcok elég keményre és hosszúra sikerültek, nem egyszer, nem kétszer kezdem őket újra mire sikerül, de úgy gondolom, hogy végre kellett egy ilyen is, amikor nem csak kattintok egyet és megyek tovább. Én amúgy is szeretem a kihívást.

PC-s verzió magas részletességgel és teljes HD felbontással érkezett. Végigjátszásával igyekezzetek, mert jövő év elején a konzolmegjelenéssel egy időben jön a második része!

Jó szórakozást!

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr315485073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása