Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

47 Ronin

2013. december 29. - DavidRawrr

történet.png

Ez a nagyszabású, 3D-s fantasy-kalandfilm az egyik legrégibb ősi japán történet alapján készült. Kai, a számkivetett, csatlakozik Oishihez, a 47 ronin vezetőjéhez. Együtt akarnak bosszút állni az álnok nagyúron, aki megölte gazdájukat és kitiltotta földjéről a szamurájokat. Hogy szülőföldjük becsületét visszaállítsák, a harcosok olyan küldetésbe kezdenek, melynek viszontagságai az egyszerű harcosokat elpusztítanák. A látványos film oly módon kelti életre a lenyűgöző tájakat és a hatalmas csatákat, ahogy azt még ebben a műfajban sosem láthattuk.

Vélemény.png

Csalódtam! Ismerősöm ajánlotta a filmet, mondta, hogy ez jó lesz, ez f*sza lesz! Megnéztem az előzetest, elolvastam a sztorit, a szereplő osztást... És én is úgy gondoltam, hogy ez tényleg jó lesz. 118 percnyi jó film méghozzá nem kevesebb mint 3D-ben! Aztán beültem a moziba és... Na nézzük!

A történet maga zseniális. Valós dolgokra épül, emellett minden részletre figyel. És azt hiszem ennyi a pozitívum.

A film első, fő, és legnagyobb hibája az, hogy már TÚL részletes. Mindent az ember szájába rág, de úgy, hogy "most ide megyünk, most ezt csináljuk, ez ezért kell, azt azért csináljuk". Az a majd 2 óra manapság már átlagos egy filmnél, de itt, olyan volt, mintha legalább az Avatar-t és egy Titanic-ot néztem volna meg egymás után. Ám ami még ennél jóval idegesítőbb, hogy a film első 3/4-ében NEM TÖRTÉNIK SEMMI! Ahogy azt írtam, utazgatnak, magyaráznak... ENNYI! Ha történik is valami, ami végre felcsigázza az embert a popcorn-jának a számolgatásából az 1.5 perc és/vagy egy rohadt illúzió! (Aki megnézte, vagy majd megnézi tudja (vagy majd rájön) miről van szó.)
Mindezek mellett az átvezetések és a dialógusok a helyén vannak, ám valahogy nem tud az ember szemet hunyni az előbb felsoroltakon.

Noha nem ez lesz 2013 leglátványosabb filmjei, úgy gondolom a látványvilág helyén van, szépen kilett dolgozva minden, nem lett összecsapva, nem műszerűek a textúrák.

Szereplőosztásban okozott meglepetést a film. Keanu Reeves (Kai) számomra kicsit eltűnt mostanság. Talán évente, ha 1-2 filmben szerepel, az sem annyira feltűnő. Ám ebben a filmben odatette magát. Tetszett a karaktere, a játéka. Szóval minden egyben volt. Tadanobu Asano (neeem káromkodok, ő játsza Lord Kai szerepét) jól passzolt a gonosz szerepére, bár kevés lényegi szerepe volt. Ahogy a társa Rinko Kikuchi (Mizuki, egyébként egészségemre!) is odaillett mellé!
Szóval a meglepetést nekem Hiroyuki Sanada okozta! (Oishi) Őt még a 1998-as Ringu-ban (A kör) alakított Ryuji Takayama szerepével szerettem meg. Ebben a filmben még jobban alakít mint akkor. Nagyon tetszett a szereplése!

Nos, kicsit bőre engedtem az írást. A 47 Ronin szép is, jó is... De nagyon unalmas tud lenni, ha valaki akciódús elvárásokkal ül le megnézni!

Pontok.png

imdb.png6.8/10

sajat.png7.5/10

Borító.png

Előzetes.png

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr525715223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása