Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

Tomb Raider (2013)

2013. október 12. - Pii89

Lara baba, azaz Lara Croft újra visszatért, ám ezúttal a már rég megedződött, kemény régész helyett a játékosok egy fiatal, esetlen főhősnőt kaptak. Ez miért is jó? Azért, mert így megismerhetjük a múltja egy részét, illetve mi is volt ami megváltoztatta a régészünk. Részei leszünk, mikor életében először kiont egy emberi életet...Ez komoly kihatással lehet életére.
Na de, mi is ami megváltoztatta. Ez röviden: Egy sziget telis-tele rossz fiúkkal, és az életben maradás vágya.

Rövid bevezetés az eseményekbe: Igyekszem Spoiler mentesen írni, tehát a történetbe nem szeretnék belemenni. Lara már fiatalon is nagy erőkkel kereste a kalandot, amit most meg is kapott. Legrosszabb rémálmában sem jöhetett volna elő, az amit most át kell majd élnie. Egy hajón utazva viharba keveredik társaival és elsüllyednek, majd egy szigetre kerülnek. Társaitól elszakadva főhősünket leütik, megkötözik és fellógatják. Na és itt veszi kezdetét a szenvedés. - Lara számára.

Játékmenetről: A készítők valami szokatlant, valami újat, valami jobbat adtak ki kezeik közül. A hagyományt megszakítva, az új Tomb Raider teljesen más játékmenetet kapott, mint elődei. Ami nem változott, hogy továbbra is mászkálni kell és fejtörőket megoldani. Rendszeresen lesznek halál közeli élmények. Látványos helyszínek és akciójelenetek. Ha nem TR lenne a játék címe, hajlamos lennék azt hinni, hogy egy teljesen más játékkal játszom.

Ami új: Mint korábban írtam, egy tapasztalatlan, esetlen lányt kaptunk, ebből érthetően következik, hogy a játékba szintlépés került. Ez nagyszerűen lett megoldva. Játék elején esetlenek vagyunk, de az életben maradás akarása nagy úr. Ahogy haladunk előrefele egyre jobban megálljuk a helyünk a szigeten. Fejlődünk, feltaláljuk magunkat, így sokszor a már meglévő tárgyainkat fejlesszük tovább.
Ilyen pl, amikor az íjunkra (igen az íj ebben a játékban is szerepet kapott) öngyújtót ragasztunk. Vagy mikor gépkarabélyunk tárazását felgyorsítjuk több tár összeragasztásával. Sorolhatnám még.
Megtanulunk vadászni, lopakodni, harcolni. Képességeinket táborokban fejleszthetjük. Skill pontokkal a túlélést, harcot és vadászatot. "Salvage", amolyan másodlagos tapasztalat pontok segítségével pedig fegyvereink és egyéb kelléktárgyaink.
Még egy említésre méltó újítás egy beállítás keretein belül került a játékba. TressFX. Ez nem más mint a haj élethű(bb) szimulálása. Bekapcsolva végre nem "egybehaja" lesz Lara-nak. Ez az apró módosítás elég gépigényes lett sajnos.

Véleményem: A játék rettenetesen jól visszaadja azt az érzést, mintha mi magunk lennénk a szigeten, saját életünkért küzdve.  Ehhez nagyban hozzájárul Lara szinkronja és a zenei aláfestések. Rengeteg olyan jelenetet tartalmaz, amikor a lélegzetem elállt, hideg futkosott a hátamon, és könyékig tudtam volna rágni a körmöm. Egyetlen hatalmas hibája van, ami nem más, mint a visszatöltődő élet. Ha már túlélésről szól a játék java része, azért örültem volna, ha ez a funkció nem kerül a játékba. Jobba visszaadná az élményt, ha mondjuk elsősegély csomagokat kéne keresnünk, vagy magunknak kellene összeállítani. Ettől eltekintve egy tökéletes játékot adtak ki.

Pontozás:

IGN: 9.1/10
Saját: 10/10

Tehát, ha szereted a Tomb Raider sorozatot, mindenképp játszd végig Lara legújabb/legelső kalandját. Garantálom, hogy nem bánod meg. ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr665565481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása