Szerintem mindenki,az elejétől kezdve várta az Assassin’s Creed főtörténetének folytatását, hiszen kaptunk ugyan menet közben két (egyébként kiváló) játékot, de azok inkább csak Ezio Auditore meséjének újabb fejezetei voltak. De most, hogy a reneszánsz szülötte már letűnt, egy új kor új háborúja következik egy új hős oldalán. Persze ismét Desmond Miles vérvonalának egy tagját üdvözölhetjük, de ez az Assassin korántsem az eleganciájáról híres, viszont igen célravezető módszereket ismer.
Az októberi megjelenés óta már sokan szerintem végigvitték,de sose bűn összegezni a tudnivalókat ;)
Tartalom/Történet:
Az első (és talán legnagyobb) változás az előző részhez képest, hogy új korba helyezték a történetet. A virágzó Firenze utcái helyett most – a még épp csak éledező – Amerikába kerülünk. Az új világ szabadságának is megvan az ára, amelynek törlesztése épp akkortájt zajlik, amikor dicsmenetünk kezdetét veszi. A játék során 30 évnyi (itt-ott megtoldott) történelem elevenedik meg a szemünk előtt, ebben a 30 évben pedig benne foglaltatik majd az a nyolc év is, amikor a függetlenségi háború legnagyobb csatái zajlanak.Mi a két háborúzó fél közé, a sátor alá estünk, hiszen bátor főhősünk apja brit, de édesanyja mohawk indián volt. Amikor Connor faluját kiskorában lerombolják, elhatározza, hogy küzdeni fog a zsarnokság és az elnyomás ellen, így került az Assassin rendbe, és emiatt az elhatározása miatt a függetlenségi háború során az amerikai oldalon találja magát. Az új karakterrel kapcsolatosan Tommy François, a sorozat fejlesztési igazgatója a következőt nyilatkozta: „Altair élete a kötelességről szólt, Ezioé pedig nagyrészt a bosszúról. Ebben az esetben Connor élete az igazságról szól…” Bár tény, hogy az új assassinunk nagyrészt az angolok ellen harcol, de baltát ránt amerikai társai ellen is, ha igazságtalanságot szimatol, így Connor valójában semleges szereplőnek mondható a háború cselekményét illetően.Bár a játék vitathatatlan sztárja ezúttal Connor, a rajongók tudják, hogy a játék története mégsem róla, hanem egy jelenkori assassinről, Desmond Milesről szól. Az ő története (legalább is úgy, ahogy az eddigi részekben szerepelt) ezúttal véget ér, Connor lesz az utolsó őse, akit az ő bőrén át ismerhetünk majd meg. Arról, hogy Desmond hol jár, és milyen kalandok várnak rá,a legjobb saját kezűleg kideríteni!
Fegyverek/Harc:
A vérontás persze már rég nem kardokkal zajlik, mint Altair korában, a lőfegyverek elterjedése az Assassinok fegyverkezési szokásainak változását is magával hozta. Connor sem fél lőfegyvert használni, a játék során pisztolyt, puskát, és íjat is fog a kezébe, de természetesen a rejtett penge sem maradhat ki egy AC játékból, csak ezúttal is átesett egy kis fejlesztésen. A Hidden Blade új változata már kifordítható, és tőrként is elhelyezhető az ellenfél tudatában, de ami igazán Connor védjegye az az eldobható tomahawk, rengeteg kombó épül az új fegyver köré, így jobb, ha megszokjuk a látványát.
Helynszínek/Játszható tér:
A 30 éves körsétánk alatt két helyszínt biztosan bejárunk , Boston és New York már a térképen vannak, de ha hihetünk a szóbeszédnek, akkor ezek csak a jéghegy csúcsát jelentik. A harmadik rész bejárható területe majd másfélszer akkora, mint a Brotherhoodban Róma, és a nagy városok között is bőven van mit csinálni.Az épületek gyönyörűen kivannak dolgozva,mintha egy sétát vennénk egy mai történelmi városban Connor indián vérének hála, a vadon is a játszóterünk. A város körüli erdőségek ugyanúgy részét képezik a játéktérnek, mint a városok, ráadásul a vadonban bóklászás sem veszélytelen. Ahogy a városban egy-egy merészebb cselekedet felkeltette a városi őrség figyelmét, úgy az erdők mélyének állatai sem feltétlenül örülnek, ha megzavarjuk álmukat. A fák között nem egy vadállat akar majd az életünkre törni, és hiába vagyunk mi a világ legnagyobb állatbarátai, a kedélyes diplomáciával nem sokra fogunk menni.A vadakkal való küzdelem viszont elég unalmas lenne, ha egyhelyben állva kellene lengetni a tomahawkot. Connor igen ügyesen mászik fára, sziklára, bármire, ami az útjába kerül. Eddig sem lehetett mondani, hogy a környezet nem lenne interaktív, de a harmadik részben minden a játszóterünk része lesz, amit csak meglátunk. Persze a játék során ritka lesz az, hogy csak passzióból ugrándozunk, és boldogan szaladgálunk az utcánkon, és havas réteken, megbízásaink is lesznek dögivel.
Küldetések:
Az ACIII-ban egy új küldetésrendszer kerül bevezetésre, ami annyiban változik az eddigiektől, hogy ezentúl több missziót is vállalhatunk egyszerre. A kötelességeink ugyan „néha” ütközni fognak majd a helyi rendfenntartó erők meggyőződéseivel,de ez minden assasin számára a legkisebb gond.A küldetések szuperul kivannak dolgozva,rengeteg variáns található egy területen belül is,tehát ugyanaz a veszély mint az 1esben nem vár ránk,hogy sorra ugyanazok a küldetések mindenhol.
Mozgáskultúra:
Connor mozgáskultúrája minden eddiginél profibb és gördülékenyebb. Nincs akadás, nincs megállás, ha útba kerül egy lakás, szimplán beugrunk az ablakon, majd ki a szembe lévőn. Ha mégsem lennénk elég fürgék, és esetleg elkapna minket egy kósza lövedék, akkor komolyabb bajban leszünk, mint az eddigi kalandjaink során, ugyanis az életerőnk nem fog csak úgy, varázsütésre helyreállni, igyekeznünk kell majd mielőbb letudni a harcot, nehogy büszke szabadságharcosunk idő előtt főbe harapjon.
Saját vélemény:
Nos én személy szerint nagy fan-ja vagyok ennek a játékszériának,ajánlom mindenkinek aki szereti az ilyen lopakodós-gyilkolós játékokat keverve gyönyörű területtel és hajmeresztő effektekkel,amin ámuldozik az ember ha meglátja.Ha valakit elis fogtam ezzel a kis bemutatóval,annak csak annyit ajánlanék ha eddig nemjátszotta egyiket sem,hogy kezdje el az elsőtől,az összefüggő történet miatt,mivel az az egyik legjobb!
Saját pontozás:9.5/10
IGN pontozás:8.5/10