Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

Az emlékek őre - (The Giver)

2014. szeptember 10. - TheKrisz


történet.png

A tizenkét éves Jonas olyan világban él, melyben nincs igazságtalanság, éhezés, erőszak, nincsenek kábítószerek, a családok életében is teljes a harmónia. Ezt a tökéletesnek tűnő társadalmat a bölcsek tanácsa vezeti. Ők azok is, akik a tizenkettedik évüket betöltött fiúk és lányok egész életre szóló pályáját kijelölik, egy évente megrendezett ceremónián. Történetünk hősét valami egészen egyedi feladatra tartják alkalmasnak. Miközben egy különös öregember felkészíti őt hivatása betöltésére, Jonas előtt feltárul, milyen titkok lapulnak az őt körülvevő világ békéje mögött. A fiú vakmerő tettre szánja el magát... Lois Lowry nagysikerű regénye alapján. ?

Vélemény.png

Ezt a filmet különösen vártam már hónapok óta, így eljött ennek is a megnézése. Igaz, a film megjelenése előtt egy héttel már meglehetett tekinteni a Cinema City keretén belül, de én csak most jutottam el oda, hogy lássam. A forgalmazó a film elején készített egy kisfilmet (Emlékbank) az érzelmekről, ami szerintem egy nagyon jó ötlet volt Tőlük.

A könyvet szintén olvastam, és kíváncsi voltam a film megvalósításában. A könyv rövid, pörgős és tudtam, hogy a filmben hozzá kell adni dolgokat, egy bizonyos pluszt, mert ez így kevés lenne. Nagyon sokan nem szeretik a filmet, ha már előtte létezett egy könyv verzió. Nos, én úgy gondolom, még most is átgondolva, hogy megállja legalább annyira ez a film a helyét, mint az írott formája.

Tanulságos, tele van drámával, talán az érzelmek mélysége hiányzik a filmből, amiről pont kéne szólnia. Mármint az emlékek megadják ezt az érzést, nagyon is, de az emberek közti kapcsolat kibontakozása nem. És ezt hiányoltam. Nagyon hűek maradtak a könyvhöz, néha szó szerint is, néha még adtak egy kis pluszt is bele. Ezen elmosolyodtam és jobban is tetszett. Sok disztópikus filmet élt meg már a mozi, de ebben van valami egyediség, ami miatt meg lehet különböztetni a többitől. Az emlékek őre egy kifejezetten érdekes és tanulságos film, abszolút nem tiniknek szól, hanem mindenkinek, aki elakar egy kicsit gondolkozni az emberi kapcsolatokon.

Pontok.png

imdb.png7,2/10sajat.png7/10Előzetes.png

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr226667957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása