Volt egyszer egy filmes blog...

MovieMánia

2 kaliber - A baromi tökös buddy cop movie!

2013. szeptember 30. - csak Porter

A baráti társasággal elhatároztuk, hogy moziba megyünk, csak a film volt kérdéses. Vakszerencse vagy 2 kaliber? A döntőbíró szerepet most én töltöttem be, így az utóbbira szavaztam és reménykedtem, hogy a vetítés után nem fog csuklani az édes anyukám. Bár velünk tartott a barátnőm és a nővérem, gondoltam, ideje látniuk nekik is végre egy igazán tökös filmet... és igazam lett!

történet.png

Stig és Bobby nagy balhéra készül... Ki akarnak rabolni egy hatalmas mexikói drogkartellt. A tervük remekül sikerül, nem sérül meg senki, ám a várt 3 millió helyett közel 40 millióval többet találnak. Nem tudják kié az a rengeteg pénz, ahogy azt sem egymásról, hogy mindkettőjük beépített ügynök. Ám össze kell fogniuk, mivel innentől fogva nem csak a maffia, de a pénz "tulajdonosai" is a nyomukba erednek...

Vélemény.png

A történetet próbáltam úgy megfogalmazni, hogy sok meglepetést ne lőjek el vele előre, mert akad benne egy-két érdekes csavar. De ami a lényeg, hogy hatalmas élmény volt ez a film. Idővel rádöbbentem, hogy kevés jó filmet csinálnak mostanában, így én tényleg örülök egy-egy jobban sikerült próbálkozásnak. És ami a legjobb dolog volt számomra, hogy teljesen a 80-as, 90-es évek buddy cop filmjeit idézi.

A két főszereplő Denzel Washington és Mark Wahlberg remek volt a filmben, és a lényeg, hogy működött köztük az a bizonyos kémia. Ütöttek a poénok, röhögtünk, amikor ugratták egymást, szóval remek párost alkottak a vásznon. Egy akció vagy akció-vígjátékban mindig fontos egy olyan ellenfelet találni, aki emlékezetes marad a néző számára. Ezt a készítők remekül emelték át a film alapjául szolgáló könyvből, és a karaktert remekül eleveníti meg Bill Paxton.

A Csempészek után újra amerikai filmet készítő Baltasar Kormákum szerencsére ért az akciófilmek készítéséhez és nem követte a modern kori csúcs-szuper (nagyon nem!) kamerarángatós megoldást. Helyette élvezhető akciókat, remek jeleneteket és sok lazaságot varázsolt a vászonra. 

Nekem igazi meglepetés királyság lett ez a film. Bár a trailer baromira tetszett, nem fűztem hozzá nagy reményeket. (Mert a mai világban már minek, ha egy Vasember 3-at is így el tudtak b***ni?) A lényeg, hogy ez egy baromi tökös film, baromi tökös csávókkal a főszerepben és mindenkinek baromira ajánlott!

Pontok.png

imdb.png

7/10

sajat.png

8/10

Borító.png

Előzetes.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr295540988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása