Volt egyszer egy filmes blog...

Csak Porter TOP 10 - 2017

2018. január 19. - csak Porter

mv5bmtuxmjeznze1nf5bml5banbnxkftztgwndywnjuzmti_v1_sx1777_cr0_0_1777_998_al_1.jpg

Ahogy az lenni szokott, idén is (immár ötödik alkalommal: TOP 10 - 2013TOP 10 - 2014TOP 10 - 2015, TOP 10 - 2016) jelentkezek egy év végi filmes összefoglalóval, amikor kiemelésre kerül jó pár olyan alkotás, ami felejthetetlenné tette számomra a 2017-es filmes évet. Ha valami hiányosság merülne fel a listámból, akkor az vagy annak tudható be, hogy még nem láttam, vagy szimplán annak, hogy egyszerűen nem tetszett. *Ba Dum Tss!*

Szerencsére most sem volt egyszerű leszűkíteni a listát, de a teljesség kedvéért, megemlítem azokat a filmeket is, amik nagyon tetszettek, ám végül a legjobbak közé mégsem kerültek be: anyám!, Széttörve, A régi város, Coco, Az, Kong: Koponya-sziget, LEGO Batman - A film, A legnagyobb showman, Baby Driver és a Thor: Ragnarök.

És akkor most lássuk a TOP 10-et:

10. Arthur király: A kard legendája  (kritika)


A film, amitől igazából nem vártam semmit, mivel eléggé hidegen hagyott a sokadik Arthur királyos film; sőt az előzetes kritikák alapján elég alacsonyra tettem a mércét, ám az év egyik legnagyobb pozitív csalódása ért. Ilyen jó fantasyt már rég láttam moziban, Guy Ritchie hozza a szokásos lazaságát, Daniel Pemberton pedig az utóbbi évek egyik legerősebb filmzenéjét készítette el.

king-arthur-legend-of-the-sword-1920x1080-jude-law-charlie-hunnam-7244_2.jpg

9. A tehetség


Marc Webb már az 500 nap (nyár) című alkotásával bebizonyította, hogy remekül ért az indie filmekhez és most - két Pókember-film után - visszatért az adott zsánerhez, hogy egy elképesztően aranyos dramedyben mutassa meg a gyereknevelés nehézségeit egy remek Chris Evans - Mckenna Grace párossal a főszerepben.

gifted-1366x768-chris-evans-mckenna-grace-4k-2017-7734.jpg

8. Az igazi csoda  (kritika)


Ha már az aranyos dramedyknél tartunk... 2017-ben jött egy másik szívmelengető, és egyben szívszorító családi film Stephen Chbosky (Egy különc srác feljegyzései) rendezésében. Az előzetes tökéletesen belövi, mit várhatunk a filmtől. Elsőre talán eléggé hatásvadásznak tűnhet, ám végül az év egyik legédesebb filmje kerekedik ki belőle.

239560922-4_1.jpg

7. Szárnyas fejvadász 2049  (kritika)


Bár az első részt kimondottan nem szeretem, a folytatás nagyon bejött és egy olyan elképesztő moziélményt nyújtott, ami évente egyszer-kétszer adatik csak meg. Nehezen befogadható film. Nagyon lassú, majdnem három órás, minimális a cselekmény, ám a kivitelezés csillagos ötös! Denis Villeneuve most sem tudott hibázni.

tumblr_static_26osk19e9qck84sgcwogsw88w_1.jpg

6. Brawl in Cell Block 99  (kritika)


Az év legkeményebb filmje. S. Craig Zahler börtönmozija még nehezebben fogyasztható, mint a Csontok és skalpok, ami nem kis teljesítmény. Remekül felépített film, ami percről percre egyre jobban vezet a kilátástalanság felé, Vince Vaughn egy tőle teljesen távol álló szerepben brillírozik és a végére biztos a gyomros

p57kuxi3gbdbeyq26imwmrngyic_1.jpg

5. Dunkirk  (kritika)


Christopher Nolan ismét bebizonyította, hogy nagyszerű filmes. Ezúttal a háborús filmek műfajában alkotott, ám egyáltalán nem úgy, mint ahogy azt előre gondolnánk. Eposzi küzdelem helyett egy háborús környezetben játszódó thrillert készített, ami olyan tűpontosan van felépítve, hogy az egyre fokozódó feszültség több, mint 100 percen át fogva tart és nem enged. 

maxresdefault_1_16_1.jpg

4. A hazafiak napja


A 2013-as bostoni maratonon történő merénylet
ugyan nem annyira érintette hazánkat, mint Amerikát, ám Peter Berg egy olyan fantasztikus drámát készített belőle, hogy magyar nézőként sem tudod levenni róla a szemedet két órán keresztül, még akkor sem, ha tudod előre, mi lesz a történet vége.

patriots-day-movie.png

3. Logan - Farkas  (kritika)


Az utóbbi években már-már futószalagon érkeznek a képregényfilmek, aminek legtöbbje a középszerűségbe fullad. Ám mindig akad egy-egy kivétel, ami nemcsak, hogy felülemelkedik társainál, de egy bizonyos szempontból újraértelmezi a műfajt. Ilyen a Logan is, ami tobzódik a pesszimizmusban, a kilátástalanságban, a brutalitásban, és egy posztapokaliptikus környezetbe helyezett westernfilmként mutatja be Hugh Jackman hattyúdalát, aki talán még sosem alakított ilyen jól.

logan-a3-layered-landscape-launch_2.jpg

2. Wind River - Gyilkos nyomon


Taylor Sheridan színész volt, mígnem olyan film forgatókönyvét írta meg, mint a Sicario - A bérgyilkos (A préri urai nekem nem igazán jött be), majd tavaly már ő is rendezte meg következő filmjét, ami az év egyik legjobbja lett. Itt nem az egy mondatos sztori a lényeg, hanem az, ahogy el van mesélve. A Wind River tökéletes példája annak, hogy van olyan, ami filmként elmesélve üt csak igazán. De még hogy!

maxresdefault_101.jpg

1. A vörös teknős  (kritika)


Érdekes, hogy 2016-ben is már januárban megvolt a kedvenc filmem, és rá egy évvel is ez történt. De miért A vörös teknős lett a kedvenc filmem? Mert ez a 80 perces mese többet mond, minden addig bemutatott filmnél úgy, hogy egy sornyi monológ és dialóg sincsen benne. Ez a film a csodálatos képeivel és a fantasztikus zenéivel mesél, úgy, hogy utána semmi másra nem vágysz, csak hogy minél tovább veled maradjon ez a nagyszerű élmény.

redturtle_2.jpg

Ezek lennének hát 2017 legjobbjai szerintem. Remélhetőleg az idei év is dúskálni fog a jobbnál jobb alkotásokban. Reméljük...

The commuter - Nincs kiszállás, ahogy Neeson számára sem

Az idén 66. életévét betöltő Liam Neeson, aki ezelőtt feltűnt a Star Wars-ban, a Narniában, és a Batmanben, azt hiszem kijelenthetem, hogy az Elrabolva c. filmmel robbant be a köztudatba, és ott találta meg az első olyan szerepét, amit mintha ráöntöttek volna. Mára elég nagy név lett, ahhoz, hogy bevonzza a nézőt a moziba, még egy nem túl izmos előzetes után is. Ez történt most velem is, és azt kell mondjam nem bántam meg.

Komolyan? Most, hogy a nyugdíjkorhatár az egekben?!

 

Jaume Collet-Serra rendezőnek és a főszereplő Neesonnek nem ez az első közös munkájuk. A közös pályafutást a számomra nagyon bepasszoló Ismeretlen férfivel kezdték meg, amit folytatott a Non-stop c. repülős balhé, majd az Éjszakai hajsza folytatta a sort, most pedig itt van ez a filmünk. Aki látta a három előző filmet, az szerintem egyet ért abban, hogy nagyjából ugyanazt a színvonalat képviselik a filmek, és nem spórolnak a kliséken sem. Összehasonlításban ez a mű a Non-stophoz fogható a zárt helyiségben zajló történések miatt. 


Én megyek be, nekem még kevés jelenetem van!

 

Kezdeném azzal, hogy szerencsére ez a film sem ér kevesebbet, sőt egy nagyon jó akció film kerekedett belőle. Kezdésként betekintést kapunk egy teljesen hétköznapi életbe, ahol körbe körbe ugyanaz történik nap nap után. Ennél a pontnál meg is állnék kijelenteni, hogy nem mindennapi ábrázolással vetítik ezt elénk, amivel szinte átérezzük, hogy mennyire szürke és egyhangú főhősünk élete. Ám a film nem szólhat erről, így az elején úgy tervezik főszereplőnk napját, hogy úgy érezze, rosszabb már nem lehet. Természetesen a nézők is tudják, hogy de. A családi kassza szinte mindig üres, így könnyűszerrel felcsigázzák a célpontot, egy kis anyagi juttatásért cserébe, mindössze meg kell keresnie a vonaton valakit, aki nem oda való. Az előzetest nagyjából ennyivel le is zárták, és ezért is tetszett annyira a film, mivel a válaszok, és jó pár fordulatot nem lőttek le idő előtt. 

Remélem a vonatra is jó biztosítást kötöttetek!

Mint ahogy említettem Neesom neve már csalogató lehet a mozipénztáraknál, és nem hiába. A színész nélkül nem lenne olyan a film összhatása mint amilyen. Egyszerűen nem elképzelhető a siker más alannyal. Patrick Wilson és Vera Farmiga is szerepel a filmben, de szimplán el van lopva előlük a show, és akár a Titanic vége fele, ,,Zajlik az évszázad egyik legborzasztóbb tragédiája, de mindenkit az érdekel Leonardo DiCaprio vajon túléli-e ´´ (Videómánia - A Titanicról szakszerűen) - ugye annyi változással, hogy itt nem DiCaprio miatt aggódunk.


Hipotetikusan beszéljünk máshol, és hagyjuk már a vonatokat!

A film az előzetes ellenére képes leültetni a nézőt, és mindvégig lekötni. Mint minden filmnek ennek is megvannak a saját hibái, sőt elég sok van benne, de már párszor leírtam, ezeket a filmeket nem ezért szeretjük, hanem a kikapcsolódás végett. Minél jobban közelítünk a végéhez, annál több megválaszolatlan kérdés merülhet fel a nézőben. Sajnos az elkeserítő tény az, hogy a legtöbbjükre nem kapunk választ!

Felesz vagy mersz?: Truth or Dare-trailer

mv5bnjqxoti3ntq5n15bml5banbnxkftztgwnzi4ntk0ndm_v1_sx1500_cr0_0_1500_999_al.jpg

A Blumhouse stúdió (Széttörve, Tűnj el!, Boldog Halálnapot!) ismét egy olcsó horrorral jelentkezik, ezúttal a "Felelsz vagy mersz?" tematikára építve filmjét. 

Mindezt Jeff Wadlow (Cry_Wolf - Kiálts farkast!, Sose hátrálj meg!, Ha/ver 2) rendezésében, de az írásból is kivette a részét Christopher Roach (Non-stop) mellett.
Magyar bemutató: 2018. június 21.

Ötszáz szobányi kísértet: Winchester-trailer

mv5byzlhymm4zjgtzjjhzi00zjlkltkwmjatnmjkodi4ntk4ymvhxkeyxkfqcgdeqxvyndg2mjuxnjm_v1_sy1000_cr0_0_1500_1000_al.jpg

Teljes előzetest kapott a Szellemek háza is, ami tipikus kísértetházas sztorit mesél el, csupán a szereplőgárda az, ami miatt bizakodok: az Oscar-díjas Helen Mirren és Jason Clarke. Valamint a Spierig tesók írták és rendezték, a Daybreakers - A vámpírok kora és az Időhurok alkotói... jah, meg a Fűrész: Újra játékban-é. 
Magyar bemutató: 2018. március 15.

Leave Us Alone!: The Strangers: Prey at Night-trailer

the-strangers-horror-review-9.jpg

A remek kis ízelítő után az első előzetesét is megkapta a Hívatlanok 2: Éjjeli préda, amiben ismét Tiffany I Think We're Alone Now című dala szól, na meg kicsit többet mutatnak meg a történetből is. Az első rész nagy kedvenc volt, ezt is várjuk.
Amerikai bemutató: 2018. március 9.

Box Office 2018 - 1.hét: Egy elit játszma kulcsa

insidious-4-lin-shaye-the-last-key.jpg

Az év első hetében mindig valami horrorfilmet szoktak bedobni a stúdiók, mert ilyenkor tódul rá a nép. Ezúttal a tavalyról áttolt negyedik Insidious-film mutatkozott be, nem is rosszul.

A Jumanji: Vár a dzsungel lesz a tavalyi év nagy box office meglepetése? Harmadik hetére ugyanis átvette az elsőséget a Star Wars-tól, és immár 36 millió dollárral vezeti a listát. Összességében pedig nemsokára meglesz a hazai negyed milliárd. 

Második helyen mutatkozott be az Insidious: Az utolsó kulcs, ami szerencsére jobban nyitott, mint az elődje (20 millió), így ez az olcsón összehozott horrorfranchise még mindig piacképes. A 10 millióból készült film 29.3 millió dollárral nyitott.

Harmadik helyre csúszott vissza a Star Wars: Az utolsó Jedik. Sajnos meglepően gyorsan csökkennek a bevételi adatok, ezen a hétvégén 23.6 millió dollárt fizettek ki rá. Persze, nem kell félteni a franchiset, mivel hazájában már így is közel 600 milliónál jár.

Aaron Sorkin rendezői debütjét, az Elit játszmát is országos szintre emelték, így már 1.600 moziban fut. Ennek köszönhetően bekerült a legjobb 10-be, méghozzá 7 millió dollárral.

Teljes bevételi lista: (heti bevétel / amerikai bevétel / világszintű bevétel)

 1.  Jumanji: Vár a dzsungel - 36.0 millió / 244.4 millió / 524.9 millió  (budget: 90 millió)
 2.  Insidious: Az utolsó kulcs - 29.3 millió / 29.3 millió / 49.5 millió  (budget: 10 millió)
 3.  Star Wars: Az utolsó Jedik - 23.6 millió / 572.5 millió / 1.206.7 millió  (budget: 200 millió)
 4.  A legnagyobb showman - 13.8 millió / 75.9 millió / 151.6 millió  (budget: 84 millió)
 5.  Tökéletes hang 3. - 10.2 millió / 86.0 millió / 140.9 millió  (budget: 45 millió)
 6.  Ferdinánd - 7.7 millió / 70.5 millió / 183.6 millió  (budget: 111 millió)
 7.  Elit játszma - 7.0 millió / 14.2 millió / 14.2 millió  (budget: 84 millió)
 8.  A legsötétebb óra - 6.4 millió / 28.4 millió / 35.6 millió  (budget: 30 millió)
 9.  Coco - 5.5 millió / 192.1 millió / 590.4 millió  (budget: 200 millió)
10. A világ összes pénze - 3.6 millió / 20.1 millió / 27.6 millió  (budget: 50 millió)